Nasza strona wykorzystuje pliki cookies.
Jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki.
W przypadku nie wyrażenia zgody, nie gwarantujemy pełnej funkcjonalności strony
Integracja

 

 

Zgodnie  z  Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 stycznia 2005 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych do każdej szkoły publicznej, na prośbę rodziców / prawnych opiekunów, mogą być kierowane dzieci mające orzeczenia Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych.

Jeśli iczba uczniów z orzeczeniami wynosi od 3 do 5 osób, tworzona zostaje klasa integracyjna. W klasie integracyjnej liczba wszystkich uczniów zawierać sie musi w przedziale  od 15 do 20 uczniów.


Klasy integracyjne pracują w oparciu o obowiązujący powszechnie program szkoły masowej na bazie obowiązujących podręczników. W odniesieniu do uczniów z orzeczeniami program jest modyfikowany w zależności od dynamiki rozwoju dziecka, jego możliwości psychoruchowych, a także postępów zgodnie z zaleceniami zawartymi w orzeczeniach wydanych przez Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne.

W każdej klasie integracyjnej pracuje pedagog specjalny, który wspiera nauczycieli w przygotowaniu i prowadzeniu lekcji. Prowadzi zajęcia rewalidacyjne i terapeutyczne z uczniami niepełnosprawnymi.Uczniowie ci otrzymują pomoc pedagogiczną, psychologiczną, logopedyczną, rewalidacyjną, sensoryczną i rehabilitacyjną.

 

Brak wydarzeń w kalendarzu
Grudzień 2017
Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Login Form

My na mapie